hifi engine

1976 JVC 4vr5446

Hello !

Who has expirience on JVC 4VR 5446.
Have got this nice equipment from a friend, front amplifier works fine.
But no signal on rear. Is there only a signal when a proper signal from a 4D turntable comes? Sorry but that´s a new ( old)technic for me. :wink:
What´s the output in sinusiodal signal?
Where can I get a service manual?

Thanx in advance
Tandberg

willowsnow's picture

Unstable tape speed of Pioneer CT-S830S

Hi,

I dont know if anyone has come across a Pioneer CT-S830S cassette deck.

Well mine has developed a fault and the tape speed is unstable. Its stability increases slightly in speed and then goes back to normal. But i can hear it as my ears seem to be finely trained.

Many thanks,

William

Remember to fuss with the knobs and switches!

You can switch the 2 channel output to all 4 channels, mine's partially disassembled in one awaiting fuse lamps and putting the dial string back on.

Boy, aren't they BEEFY : ) Nice, heavy and fun!

Steven

1976 JVC 4vr5446

A short report about the 54xx- Receivers from JVC is on the page
http://mb.abovenet.de/forum2/showtopic.php?threadid=7273 (in german)
regards, klaus

1976 JVC 4vr5446

gern geschehen!
ich sollte meinen 5446 auch mal einer generalkur unterziehen (er funktioniert zwar noch prächtig aber 33jahre sind schon ein stolzes alter). leider fehlt es mir kräftig an der zeit dafür.
gruss, klaus

4VR-5446

Hallo Klaus!

Danke für das Einstellen der Pläne, war eine große Hilfe. Die 4VR-5446
arbeitet jetzt wieder ganz toll.
Im Netzteil war die 12V Zener defekt, habe dann aber auch gleich alle Elkos mitgetauscht, nach 30 Jahren kann man das schon machen :wink:

Gruß Karl

1976 JVC 4vr5446

meine schuld- ich habe es fast vergessen- JaS hat heute zumindest die schematic bekommen.
knöpfe gibt es nicht mehr als ersatzteil. versuche einen defekten receiver über ebay zu kaufen- aus 2 mache eins ;)
gruss, klaus

1976 JVC 4vr5446

Hallo Klaus!

...war lange nicht auf dieser Seite, normalerweise bekomm ich immer eine
mail wenn Nachrichten da sind!

...JaS. in a few day in the JVC downloadcenter. Bitte wo finde ich den Plan? Alle Ausgänge sind ok! Spielt mit Platten einfach toll. Bloss der linke Kanal zischelt bei Stereoempfang, möglicherweise ELKOs??

Hättest Du vieleicht noch einen Knopf für den SEA? JVC Wien hat nichts mehr.

Vielen Dank
Karl
tru@htl-kapfenberg.ac.at

1976 JVC 4vr5446

the schematic from the 4VR-5446 is on the way to JaS. in a few day in the JVC downloadcenter.
Quadro (CD4) only works with "quadra disks". don't forget- you also need for the turnable a "shibata" needle (freq. from ~10-50khz).

schau dir den schalter "speakers" an. dort ist eigentlich der output einzustellen.... ;)
regards klaus